אל תחשבו יותר מדי, זה לא עושה לכם טוב

אל תחשבו יותר מדי כי זה ממש לא עושה לכם טוב. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הנשק של האויב הכי גדול שלכם!

רבי נחמן מלמד אותנו שהיצר הרע וחילותיו הם הצד של המותרות, והם משתייכים לצד של הצער והעצבות כפי שאומר החכם באדם שלמה המלך ע”ה: “בְּכָל עֶצֶב יִהְיֶה מוֹתָר…” (משלי יד, כג). הם גם דינים קשים, כפי שנאמר “וינחם ה’ כי עשה את האדם בארץ ויתעצב בליבו” (בראשית ו, ו), והמהות של השמחה שבלב כפי שאומר דוד המלך (תהילים ד, ח): “נָתַתָּה שִׂמְחָה בלִיבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ”.

אחד מכלי הנשק החזקים ביותר של כוחות הרשע בעולם של היום הוא – חשיבת יתר.

אנחנו עמוסים בכל כך הרבה מידע. מלא מידע. עומס של מוצרים ובחירות שלא מאפשרים לחיים שלנו מרחב אישי. מכאן הדרך לעצבות ודיכאון מהירה. והצמד הזה של עצבות ודיכאון גורם לנו לרוץ אחרי עוד ועוד הסחות דעת, עוד בחירות, עוד דברים שאנחנו לא צריכים…

אולי גם זה יעניין אתכם:

זאת הדרך לזכות ברחמים ובחסדים של בורא עולם?

שמחה, זה כל מה שאנחנו מבקשים

תודה לך השם

כך אנחנו מוצאים את עצמנו נשאבים לתוך ספירלה בלתי נגמרת של הזוג הכי ידוע לשמצה – עצבות ודיכאון.

רבי שמשון ברסקי, נכדו של רבי נחמן מברסלב, מלמד אותנו על לפי הנאמר בספר “עצות מבוארות” ש”הגלות דומה לעצבות (דיכאון)”.

כלומר, ככל שאנחנו מרשים לעצמנו להיות עצובים ומדוכאים, וזו המטרה של אותן מחשבות וכל הדברים העודפים והמיותרים בחיינו, כך אנו נשארים במצב של גלות.

אנחנו עמוסים בכל כך הרבה מידע. מלא מידע. עומס של מוצרים ובחירות שלא מאפשרים לחיים שלנו מרחב אישי.

זו הסיבה שכל כך חשוב לשלוט בחשיבה שלנו ולסנן את עודף המחשבות שמובילות לדמיון בלתי נשלט, ובסופו של דבר גם להחלטות שאנחנו אחר כך מתחרטים עליהן. המוח והלב הם המקום המרכזי של הנוכחות האלוקית בחיינו והיא דורשת שמחה שתתבטא במלואה.

הנשק הכי חזק של היצר הרע – להעמיס אותנו בעודף מידע ומחשבות

הנשק הכי חזק של היצר הרע – להעמיס אותנו בעודף מידע ומחשבות…

אם אנחנו מנותקים מהשמחה הזו, אז הנוכחות האלוקית מוסרת בעצם מהתודעה שלנו ומשאירה אותנו במצב של עצבות ודיכאון כשאנו טובעים בעולם האשליות שלנו שיצרנו בעצמנו.

החדשות הטובות הן: שאנחנו יכולים להשתחרר מזה.

אנחנו יכולים למצוא את הכמיהה לקשר אמיתי עם עצמנו ועם בורא עולם, אבל אנחנו צריכים לשמור על עצמנו מכוחות הרשע וכלי הנשק החזקים שלהם, אותו רעש בלתי פוסק ונגמר, אותו מידע סביבתי שזורם אלינו בכל רגע נתון.

וכשהלב והמוח שלנו נמצאים באיזון, והכלים העומדים לרשות האויבים שלנו הולכים ומתמעטים, זה בדיוק הזמן להתחיל את הקשר המיוחד הזה!

ואם תרצו, אז ממש עכשיו!

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.