איך זוכים להיות יהודי?

Jewish

נולדנו יהודים, למה רבי נחמן שואל את השאלה הזו? כנראה שלהיוולד יהודי זו מעלה גדולה, אבל לזכות בזה זו מעלה גדולה עוד יותר!..

“איך זוכים להיות יהודי”? – היא אחת השאלות המופלאות שנשמעו מפיו של רבי נחמן מברסלב.

אותו צדיק שהתעלה במדרגות גבוהות ביותר היה מתגעגע בינו לבין עצמו, פשוט מאוד – להיות יהודי!

וזה גילוי יקר שצריך להוביל אותנו בשאיפות שלנו. לפעמים אדם שמגלה מעיין של עוצמה רוחנית, עלול לתרגם את זה לשאיפות שאינן מכוונות לגמרי לאמת. אחרי הכל, ישנה הנאה לאדם בעוצמה ובעונג שהשגה רוחנית יכולה לגרום, וזה יכול להסיט אותו מהכוונה הנכונה שהיא – פשוט להיות יהודי ולעבוד את הבורא בתמימות, על מנת לגרום נחת רוח לאלוקים המיטיב עמו.

גם זה יכול לעניין אתכם

המשימה: בייגל

גם אתם גיבורים

אני? בשמחה תמיד!

ברסלב – העידן החדש

רק האמת מנצחת

השקרים רבים, האמת אחת

דבר חדש לגמרי

עולם הפוך ראיתי

להחזיק את המקל בשני הקצוות

התמימות הזו, אין פירושה שלא להתעלות ולא להשיג דברים עליונים, כמו בדוגמה של רבי נחמן מברסלב שבוודאי השיג דברים נוראים. אלא, שהגישה תישאר שלמה וכנה “למען שמו”, כמו רבי עקיבא שנכנס לפרד”ס בשלום ולכן גם יצא משם בשלום בלי פגע. לשם כך ניתנה התורה, ומי שהולך בדרכיה בנאמנות וערנות יכול לזכות לקרבת אלוקים בצורה הנכונה שלא תזיק לו, אחרי הכל, האלוקות היא דבר נשגב ומלא בעצמה – “אש אוכלה” במאמר הכתוב, ואי אפשר להתקרב אל האש בלי ההכנות הראויות.

זה גילוי יקר שצריך להוביל אותנו בכל השאיפות שלנו בחיים…

ההתקרבות לבורא עולם היא המטרה הכי גדולה שישנה בעולם, ואם בשביל מטרות הנחשבות בעולם לגדולות כולם מבינים שצריך עבורן עבודה והכנה מרובה, כמו למשל, כאשר אדם רוצה להיות מדען גדול, ספורטאי מפורסם, איש עסקים בינלאומי וכן הלאה – מטרות הנחשבות לחשובות בעיני בני אדם למרות שכל הצלחתן מוגבלת אך ורק למשך חייו הקצרים של האדם בעולם הזה, אם כן קל וחומר, כדי לזכות לקרבת אלוקים, שאין דבר יותר יקר ממנה והיא ההצלחה האמיתית הנמשכת לנצח נצחים, בוודאי שצריכים להיות מוכנים לעמל והכנה נאותים על מנת לזכות בה.

* * *

מחפשי האמת – מדור המיועד למתקרבים הרוצים להכיר את משנתו של רבי נחמן מברסלב, והכולל בתוכו מאמרי התעוררות להליכה בתמימות בדרכי היהדות, לימוד התורה בכלל ולימוד בספרי רבי נחמן ותלמידיו בפרט, עצות ודרכים נפלאות איך ללמוד אותם, ועל ידי כל זה זוכים להרגיש את גודל המתיקות והתענוג של ההתקרבות לתורה ולצדיקים וזוכים לתיקון הנפש ולהשלמת כל החסרונות.