איך הניגון והשירה משפיעים עלינו?

רבי נחמן מדבר הרבה על הכוח הטמון בשירה ובניגון. השאלה היא, מה יש בכוח הזה שמשפיע על הנשמה שלנו ואיך הוא מחבר שני הפכים?

שלום לכם,

מכיוון שהרבה אנשים מדברים על הכוח הטמון בשירה ובניגון, ושמעתי גם שרבי נחמן מברסלב שם על זה דגש חשוב מאוד, אז שאלתי היא – מהו הכוח הפנימי של הניגון? מה כבר יש בו בכוח הזה של השירה ואיך הוא משפיע עלינו?

מחכה לתשובה, אריאל.

שלום גם לך אריאל היקר,

שאלת שאלה חשובה מאוד. ואכן, מדובר בכוח נפלא ועצום כפי שאסביר בהמשך.

לניגון והשירה יש את היכולת לקשר בין שני הפכים, בגלל שהם נוגעים בנקודה הכי פנימית שלנו בלב ומושכים אותנו אחריה. לכן, זה מובן שכאשר אנחנו מנסים לעורר את ההשראה שלנו לצמיחה הרוחנית והאישית ולקרבת הבורא, אנחנו צריכים לשמוע שירים וניגונים ראויים כדי שהלב שלנו יתעורר ויימשך אחרי הקב”ה.

עוד בברסלבפדיה:

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

האם יש תפילה לפני המוות?

 אולי גם זה יעניין אתכם:

אלוקים עדיין אוהב אותי?

בשלבים או בקפיצה?

אתגר 148 – מה זה?

למה אמונה?

צודק או צדיק?

האם אנחנו עדיין משועבדים?

דוגמה נפלאה לעניין זה אנחנו מוצאים אצל הנביאים – כאשר הנביאים היו מתכוננים לקבל נבואה הם היו מנגנים ניגונים כדי להתמלא בשמחה, ועל ידי עוררו את רוח הנבואה שתשרה עליהם. זאת, מכיוון שגם השיר-ניגון והנבואה נמשכים מאותו מכוח עליון.

אפילו היום, בגלות, גם כשאין לנו נביאים, עדיין אפשר למשוך על עצמנו השפעה של נבואה (כפי שאומר רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהר”ן תנינא, א). כלומר, אנחנו יכולים לעורר בלב שלנו ניצוצות של דבקות בבורא ולהמליך אותו עם אמונה טהורה וברורה, עד כדי כך שזה מעורר ויוצר את כל הרגשות בלב שלנו.

בגלל שהם נוגעים בנקודה הכי פנימית שלנו לניגון ולשירה יש את היכולת לקשר בין שני הפכים!

האמת היא, שהיקום כולו – האבנים, הצמחים, החיות או להבדיל בני האדם, שרים, משבחים ומהללים את בורא העולם תמיד (כפי שאנו רואים בפרק שירה). ואם האדם לא שומע את הקול המיוחד והנפלא של הניגון, זה בגלל שהוא נמשך אחרי העצלות והכבדות. לכן אנו צריכים לשמוע ולשיר שירים ראויים כפי שהיו מקובלים על הצדיקים, ועל ידי זה לפתוח את הלב שלנו ולהימשך אחרי בורא עולם והנהגתו בדבקות נפלאה.

נכון, זה לא תמיד עובד מיד, לכן לפעמים צריך להתחיל לשיר גם בלי להרגיש עד שנצליח להרגיש משהו.

פורים מלא שמחה, שירים וניגונים מעוררים ומחזקים!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.