איך אפשר לעצור את הנפילות?

איך אפשר לעצור את הנפילות
איך עוצרים את הנפילות? עם גבול, עם המעקה הפנימי שלנו שמאפשר לנו לשמור על כל הטוב שהרווחנו אחרי עמל רב!

אנחנו שואפים להתחבר, לצמוח, להגיע גבוה יותר בעבודת השם שלנו, בצמיחה האישית והרוחנית שלנו. עם זאת, צמיחה זו טומנת בחובה סכנות. ברגע שאנחנו מנסים לגדול ולצמוח, להגיע לדרגה חדשה, אנחנו כבר עומדים במקום אחר ושונה מהדרגה בה היינו קודם.

זה כמו שאנחנו עומדים על גג של בית ללא מעקה, גבול. בדיוק ברגעים הגבוהים האלה של דבקות בקשר עם בורא עולם, אז מרחפת עלינו סכנת הנפילה.

התלמוד מלמד אותנו (מסכת ברכות) כי, מי שיש לו דעת, מודעות אלוקית, כאילו בנה את בית המקדש.. זו הסיבה ששמירה על הדעת והמודעות שלנו, כלומר על המוח, כה חשובה והכרחית לקשר שלנו עם בורא עולם. זה ההכרח של המעקה – למנוע מאדם ליפול למטה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אל תפחדו מיום גשום

אל תפסיקו לחפש

כשנסגרת דלת, נפתח חלון

הרגעים המתוקים נחשבים

סירת המפרש של אבא שלי

המעקה הפנימי שלנו, הוא חלק מהיכולת שלנו לשמור על האור האלוקי אליו זכינו לגשת ככל שגדלנו. בלעדיו לא היינו מסוגלים להחזיק את האור, אלא להבטיח את נפילת האמונה שלנו והחיבור לקב”ה.

את האנשים האלה היצר הרע (שמכונה גם עמלק) מסוגל להצליח לשכנע להתרחק מהצדיק האמיתי. כי באמת, היעד האמיתי שלו הוא הצדיק רק שהוא לא מסוגל לפגוע בו, לכן הוא משכנע את החלש באמונה שהצדיק הוא כבר לא.

זה כמו שאנחנו עומדים על גג של בית ללא מעקה, גבול. בדיוק ברגעים הגבוהים האלה של דבקות בקשר עם בורא עולם, אז מרחפת עלינו סכנת הנפילה….

וכאן אנחנו מפסידים במלחמה. החושך והבלבול נראים בלתי ניתנים לעצירה. היכולת שלנו להציב גבולות ברורים, מעקה, נפגעה בגלל הרעש המודרני שמחלחל פנימה. וזה קשה.

הדעת שלנו היא אמת, אבל כשאנחנו נופלים היכולת שלנו להבחין באמת נעשית מאוד מטושטשת. זו הסיבה שהושם דגש כזה חזק על מניעת הנפילה, על ידי המעקה, מהגג של המוח שלנו.

המעקה הפנימי שלנו הוא חלק מהיכולת שלנו לשמור על האור האלוקיהמעקה הפנימי שלנו הוא חלק מהיכולת שלנו לשמור על האור האלוקי!…

אז איך נעבור את כל זה ונישאר חופשיים ומשוחררים מהיצר הרע?

על ידי התחברות לצדיקים האמיתיים. הם המעקה שלנו, הגבול המונע את הנפילה שלנו. הצדיקים האמיתיים הם אלה שמסמנים עבורנו את דרכה של האמונה, הם אלה שמאירים את הדרך ומאפשרים לנו להתרומם כנדרש.

ואם ניפול?

כולנו נופלים.

המבחן הוא לדעת שגם כאשר אנחנו נופלים הקב”ה איתנו תמיד ומושך אותנו בחזרה, כדי להתחיל מחדש.

(מבוסס על דברי רבי נחמן – ליקוטי מוהר”ן ו, דברי רבי נתן, ליקוטי הלכות, מעקה ושמירת הנפש א, ליקוטי הלכות, הלכות שבת ה, ט-י).

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.