איזו חוצפה!

אם אני מוטרד מהחוצפה שהקטנצ’יק הזה מפגין בכל פעם מחדש, זה אומר שגם אני נוהג כך בקשר שלי עם בורא עולם. לא חוצפה?

לקחתי את המחברת והתחלתי לרשום את הנקודות הטובות של הבן שלי, כחלק מתכנית ה”ארבעים ימים למציאת הטוב בילד שלך”. בינתיים, ביום הראשון, הצלחתי לאסוף שמונה נקודות.

הימים עברו, ואט אט הצלחתי לזהות את העקבות של הנקודות הטובות, על ידי התבוננות על הילד שלי ועל שבירת הזמן לחלקים קטנים, לתמונות קטנות שהראו לי כמה שהוא באמת משתדל להתנהג יפה. הרשימות היומיות התחילו למלא את דפי המחברת.

ועדיין, זיהיתי התנגדות מסוימת מצדו במצבים מסוים. שיתפתי את אשתי בזעם שממלא אותי בפעמים האלה, כשהילד היה צועק בהפגנתיות כדי לעשות מניפולציות ולהטות את המצב לטובתו.

כמובן, שזה בדיוק ההיפך מ”אזמרה” – מציאת הנקודות הטובות, כפי שרבי נחמן מלמד בתורה רפ”ב המפורסמת בספרו ליקוטי מוהר”ן. אז החלטתי לא לדבר על זה יותר בקול רם עם אף אחד, ולנסות להדוף את המחשבות האלה מתוך הראש שלי. ביקשתי רק מבורא עולם בהתבודדות (התפילה האישית) שייתן לי כוח להמשיך לשתוק ולא לומר מילה בכל פעם שזה עומד על קצה הלשון, וגם כוח ליכולת לראות רק את הטוב שבו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

ילדים גדלים באהבה

למה צריך הרבה ילדים?

שני ילדים שתי דרכים בחינוך הילדים

מציאות אחרת

ילדות קשה והתרופות של רבי נחמן

למען הילדים

תפילה של ילד

ילדה שיודעת

הילד שלך נסיך אמיתי

חוצפה של ילדים, איך מתמודדים?

את ההתבודדות שלי אני אוהב לעשות בשעות הבוקר המוקדמות. וכך, אחרי כמה ימים ומפגשים מתוקים עם בורא עולם, התחלתי לגלות למה אני מוטרד מההתנהגות של הילד הזה, יותר מזו של שאר הילדים שלי.

עבודה רצינית וכנה על העניין הובילה אותי למסקנה הברורה: שהקב”ה מראה לי מה אני צריך לתקן בעצמי. אם אני מוטרד מהחוצפה שהקטנצ’יק הזה מפגין בכל פעם מחדש, זה אומר שגם אני נוהג כך בקשר שלי עם בורא עולם.

אחרי כמה ימים ומפגשים מתוקים עם בורא עולם התחלתי לגלות למה אני מוטרד מההתנהגות של הילד הזה, יותר מזו של שאר הילדים שלי…

כלומר, הבנתי שהחוצפה שלי באה לידי ביטוי ברצון למהר בכל הקשור לעבודה הרוחנית שלי – כמו בלימוד היומי, רק כדי לבזבז המון זמן מיד לאחר הלימוד בגלישה באינטרנט, חוזר שוב ושוב לאותם אתרים ובודק אם הם העלו חומר חדש. ולא, אין לי חשבון בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר או מה שלא יהיה.

אני רק יכול לתאר את בורא עולם אומר לי, “אתה אומר לי כל בוקר שאתה רוצה להתקרב אלי אבל עושה הכל מהר מהר רק כדי להמשיך הלאה. אם הייתי נותן לך משהו טעים לאכול, לא היית ממהר ככה, נכון? אדרבה, היית לוקח את הזמן כדי להתענג מכל ביס. אבל בלימוד? מהר מהר רק כדי לסיים ולומר לעצמך ‘סימנתי וי’ ואז קופץ למחשב. אם באמת היית רוצה קשר אמיתי איתי, למה אתה לא מאט קצת ונהנה מכל רגע כזה – בלימוד, בתפילה ובכל מצווה שאני נותן לך?”

אם הייתי נותן לך משהו טעים לאכול היית לוקח את כל הזמן שבעולם ומתענג מכל ביס

אם הייתי נותן לך משהו טעים לאכול היית לוקח את כל הזמן שבעולם ומתענג מכל ביס…

כדי לתקן את הטעון שיפור אצלי בעניין זה, שבאמת מאוד חשוב לי, הצטרפתי לרשימות תפוצה וניוזלטרים של האתרים ששולחים עדכונים על הלימוד היומי, וכך חסכתי לעצמי את הזמן של החיפושים. קליק אחד, והם אצלי במייל בלי לטרוח ובלי לבזבז זמן.

בנוסף, הצבתי לעצמי יעדים והגדלתי את הזמן בכל יום בלימוד בספרי רבי נחמן ובספרי המוסר המדהימים של חסידות ברסלב.

אחרי כמה ימים של יישום השינויים האלה בעצמי, הצלחתי לזהות עוד ועוד נקודות טובות אצל הילד “החוצפן” שלי. וביום ה-12 הרשימה של אותו יום התמלאה כבר בשעה שמונה בבוקר (אחרי ההתבודדות), דבר שלא הצלחתי לעשות ביום הראשון.

מאמרים מרתקים נוספים בתחום הורות וחינוך הילדים תמצאו בקישור הזה.