אהבה לא מקבלים! על אהבה מתפללים, אין קסמים!

מה זאת אהבה? ולמה הרבה אנשים נשארים בודדים? ואיך זה קשור לנטייה הטבעית שלנו להיות במחלוקת ובמלחמה? רבי נחמן עונה.

רבי נחמן נותן לנו זווית ראיה מדהימה על מושג האהבה. ולא משנה אם מדובר באהבה בין בני זוג – שלום בית, אהבה בין חברים או מדינות.

יש לנו, כך אומר רבי נחמן, נטייה טבעית להיות במחלוקת ומלחמה, להתעמת ולהתחרות עם אחרים, ובעיקר, רצון לנצח.

מאיפה התכונה הזו מגיעה?

מהדם שעדיין לא עבדנו איתו את בורא עולם.

אולי גם זה יעניין אתכם:

הערכה עצמית: טיפים וכלים להרגיש טוב יותר עם עצמנו

חיים תחת לחץ – יום, שנה ושבוע

לא רק אקשינגה, את אשת חיל!

ידוע, שהקב”ה לא מצא כלי טוב יותר להכיל את הברכה לעם ישראל מאשר השלום. וכאשר קיים פוטנציאל למחלוקת ולמלחמה, דעו שיש כנגד זה פוטנציאל לעשיית שלום.

“יֵשׁ מִידַּת נִיצָּחוֹן וּמַחֲלֹוקֶת וּמִלְחָמָה. וּמֵהֵיכָן בָּא מִידָּה זוֹ? מִדָּמִים שֶׁעֲדַיִין לֹא עָבַד בָּהֶם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: “וְיֵז נִצְחָם”, וּפֵרֵשׁ רַשִׁ”י: דָּמִים. וְלֹא מָצָא הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא כְּלִי מַחֲזִיק בְּרָכָה לְיִשְׂרָאֵל אֶלָּא הַשָּׁלוֹם וְכוּ” (ליקוטי מוהר”ן חלק א, עה).

יש לנו, כך אומר רבי נחמן, נטייה טבעית להיות במחלוקת ומלחמה, להתעמת ולהתחרות עם אחרים, ובעיקר, רצון לנצח.

ומה זה אומר מבחינתי?

בהמשך דבריו, רבי נחמן נותן לנו דוגמה שבה המחלוקת והשלום מתכנסים יחד. כאשר שני אנשים לומדים ביחד תורה ומתעוררת שאלה, קושיה, השאלה עצמה היא סוג של מחלוקת, מכיוון שהיא פותחת מרחב בו מתחרים הבדלי דעות. אבל יחד עם זאת, התשובה לשאלה היא עשיית השלום במקום בו יש מחלוקת, והחיפוש אחרי האמת יביא שלום למקום של המחלוקת.

“וּבְמַחֲלֹקֶת יֵשׁ בְּחִינַת הָעוֹשֶׂה שָׁלוֹם… לְמָשָׁל, כְּשֶׁנּוֹפֵל לְאָדָם אֵיזֶה קֻושְׁיָא, הוּא בְּחִינוֹת מַחֲלֹקֶת, וְהַתֵּירוּץ הוּא בְּחִינַת הָעוֹשֶׂה שָׁלוֹם…”

התירוץ, התשובה, החיפוש אחרי האמת שלנו – הוא זה שיביא את השלום, את הרוגע והשלווה, והוא זה שיעזור לנו להשיג את המטרה.

אהבה זה לא מופע קסמים

אהבה זה לא מופע קסמים!

אין קסמים. אהבה זה לא הוקוס פוקוס ולא מופע זיקוקי דינור. זה משהו שצריך לעבוד עליו, לעבוד על הנטיות הטבעיות שלנו להיות במחלוקות ומלחמה – עם עצמנו או עם הסובבים אותנו, ולהיות בשלום. כי השלום, הוא כלי שמחזיק את הברכה והוא הגשר לאהבה.

של כל סוגי האהבה שקיימים בעולם!

ברך אותי אבא יקר! כך שאתה וכל האנשים בעולם תסתכלו עלי בעין של אהבה, חסד ורחמים. עזור לי אבא אהוב לקיים את המצווה הגדולה של לאהוב אותך – “ואהבת את ה’ אלוקיך”, ויהי רצון שאתה תהיה אהוב על כולם בגלל האהבה שלי אליך. אמן!

 אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.