אדר פורים וכוח התפילה

חודש אדר ופורים בפרט מעניקים לנו הרבה מתנות מקסימות, ואחת מהן היא התפילה. בואו לגלות מה אפשר להשיג איתה בחודש ובחג הכי שמחים בשנה!…

פורים הוא הזמן בו מוחים ומגרשים את הכוח של קליפת המן-עמלק עד כדי עפר. הערך המספרי (גימטרייה) של עמלק הוא 240, בדיוק כמו של המילה “מר”, מרירות.

רבי נתן מברסלב מסביר, שהכוח הפנימי של עמלק שמשפיע על כולנו בא לידי ביטוי בהרגשה שהוא הכי הרבה אוהב לתת לנו – שאנחנו פגומים, חסרים ולא ראויים. העמלק שבתוכנו משכנע אותנו שאלוקים לא שומע את התפילות שלנו, ‘חבוב, אתה מדבר לקירות…’ למה? הרי התפללנו כל כך הרבה על דבר מסוים, שינוי שאנו מייחלים לו, ישועה שאנו מצפים לה במצב כלשהו, הפצרנו בבורא עולם – הזמן נראה כמו נצח ועדיין לא ראינו את תוצאות. זה למה.

אבל רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א מסביר ואומר – שהתפילה תמיד עוזרת ותמיד! זאת אנרגיה שאולי לא מכוונת אל עבר המטרה שהצבנו. ורבי נתן מוסיף, שהתפילה עוזרת תמיד ולא משנה קורה או לא קורה בעקבותיה, כי הדבר החשוב והקודם הוא – שהיא מקרבת אותנו לבורא עולם ומחזקת את הקשר שלנו איתו, למרות התוצאות המוחשיות והברורות. כי זה באמת העיקר בחיים: לעצב וליצור קשר עמוק מאוד עם בורא עולם במילים כנות של תודה שאנו אומרים בתפילה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אדר ופורים – אתחול מחדש

משנכנס אדר מרבים בשמחה

משיבת נפש – להיות בן אדם חדש

ליהנות מהנופים שלי

לילות הזהב של החורף

הבחירה בידיים שלנו

וכפי שהסיפור של פורים מגלה לנו מזה שנים רבות, באותם ימים המצב של היהודים היה ייאוש נוראי. עד כדי כך, שמרדכי היהודי ואסתר המלכה היו צריכים לעורר את עם ישראל ולהוות לו השראה כדי שיאמין בכוחה של התפילה. למה? כי באותם ימים עם ישראל הרגישו שהם נמצאים תחת מעטה סמיך ואפל של הסתרה שמימית. והם, מרדכי ואסתר, דרבנו אותם לפנות לבורא עולם ,ואז קרה הדבר הגדול – ונהפוך הוא!, כל הקנוניה והמזימה האיומה של המן הרשע התהפכה עליו ועל כל מי שלקח חלק בתוכנית ההשמדה של עם ישראל.

רבי נתן מסכם ואומר: שהמילים של הצדיקים עדיין מעוררות אותנו להתפלל גם היום. אנחנו צריכים להחזיק חזק באמונה שלנו ובכוח התפילה כדי להזיז עולמות. כי אם היינו באמת מבינים את הכוח הפנימי של התפילה, היינו משקיעים את כל הכוחות והאנרגיות שלנו בתפילה ואז הגאולה הייתה מתרחשת כבר מזמן.

העמלק שבתוכנו משכנע אותנו שאלוקים לא שומע אותנו, אל תאמינו לו!…

אלוקים יקר!

בבקשה, הראה לי את

כוח התפילות שלי.

אפשר לי לדעת שכל

מילה שאני אומרת בתפילה

עושה רושם עצום

עלי ועל העולם,

כזה שלא ניתן למחוק.

עזור לי להשתמש בהשראה

של חג הפורים

כדי למחות את ההשפעות

של עמלק,

על ידי שאשתמש בכל מצב

טוב או רע

כדי לחזור אליך, אבא.

כי התפילות המיוחדות הללו

מביאות את הגאולה,

גם הפרטית לכל הבעיות שלנו,

וגם הכללית

לכל העולם כולו!

עוד מאמרים על מעגל החיים – כאן. וגם, בואו ליהנות מעוד מאמרים מעוררים על החג הכי מצחיק בשנה – פורים, בקישור הזה!